×

Μήνυμα

Failed loading XML... Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Premature end of data in tag html line 1
Τρι21Ιουν201601:08
   Nα μην περάσουν οι αντιδραστικές  ανατροπές  στην εκπαίδευση!   Όχι στις νέες περικοπές θέσεων εργασίας.  Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί! Σαρωτικές, σε αντιδραστική κατεύθυνση, είναι οι αλλαγές που προωθούνται στο σύνολο της εκπαίδευσης απ’ την κυβέρνηση. ►Ήδη η κυβέρνηση ψήφισε μέσα στο Πάσχα, τις αλλαγές στο δημοτικό που αφήνουν μαθητές   έξω απ’ το ολοήμερο, μειώνουν τα διδασκόμενα μαθήματα και οδηγούν σε μαζικές απολύσεις αναπληρωτών, σε ελαστικοποίηση και διεύρυνση του εργασιακού ωραρίου στην α/θμια, σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο νηπιαγωγείων και δημοτικών.     ►Άλλο ένα πείραμα, «πενταετούς διάρκειας», για τα ΕΠΑΛ.  Ο στόχος της «ορθολογικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση», δηλαδή η εξοικονόμηση προσωπικού, μέσα απ’ την κατάργηση της οργανικότητας της θέσης την   κινητικότητα –αβεβαιότητα –διαθεσιμότητα(;) υλοποιείται με τη συγχώνευση τομέων, ειδοκοτήτων, ενοποίηση ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων. Τόσο «παιδαγωγικά» και «επιστημονικά τεκμηριωμένα» είναι τα μέτρα που εφαρμόζουν.       Διαχρονικός και διακαής στόχος του συστήματος, σύμφωνα και με τις ντερκτίβες του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε είναι να ορθώσουν παραπέρα φραγμούς στο δικαίωμα της νεολαίας για ανώτατες σπουδές ,στο χτύπημα των δημοκρατικών κατακτήσεων μαθητών στο χώρο του σχολείου και στην καταστρατήγηση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.Αυτή την κατεύθυνση θα υλοποιούν τα μαθήματα με τηλεδιάσκεψη, αφού θα είναι απαγορευτικό να υπάρχει καθηγητής για τάξη με κάτω από 20 μαθητές ,όπως και η μείωση των μαθημάτων, του ωρολογίου προγράμματος και τα μεγάλα διαλείμματα στο Γυμνάσιο.        ►Νέο Γυμνάσιο και νέο Λύκειο με αντιδραστικά υλικά σε αντιλαϊκή κατεύθυνση . Το Γυμνάσιο γίνεται τετραετές, όπου στη Δ΄ τάξη θα «οριστικοποιείται η απόφαση των μαθητών για την εκπαιδευτική τους πορεία». «Απολυτήριο Γυμνασίου θα παίρνουν οι μαθητές μετά από πανελλαδικές εξετάσεις Πιστοποίησης με θέματα από τράπεζα θεμάτων»!(πόρισμα Λιάκου) Η αντικατάσταση του βαθμού από την περιγραφική αξιολόγηση του μαθητή που ανακοίνωσε ο Φίλης είναι το ίδιο ταξική, όπως και ο βαθμός, αφού ο μαθητής προσέρχεται με άνισους όρους( οικονομικούς-κοινωνικούς) στο σχολείο. Η λεγόμενη αυτονομία του σχολείου οδηγεί παραπέρα στην κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων.   Το «νέο Λύκειο» είναι ένας προθάλαμος για το πανεπιστήμιο, αφού ο βαθμός του απολυτηρίου είναι εισιτήριο για τα Πανεπιστήμια. Ένα Λύκειο για πολύ λίγους και τους έχοντες. Η λειτουργία του και το σύστημα πρόσβασης για τα ΑΕΙ είναι συνδεμένα με την κινητικότητα μέσα στα πανεπιστήμια και τη κατάργηση της αξίας του πτυχίου σαν ικανό επαγγελματικό εφόδιο και την αντικατάσταση του απ’ τις πιστωτικές μονάδες . Προκειμένου να πάρει ένας μαθητής απολυτήριο Λυκείου  σύμφωνα με τηνέκθεση του ΙΕΠ, πρέπει: 1.να πάρει μαθήματα στο υψηλό επίπεδο και να δώσει εξετάσεις από τράπεζα θεμάτων , 2. να παρακολουθήσει πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας ( υποχρεωτικός εθελοντισμός!!!) που θα επιβλέπεται από καθηγητή, 3.να εκπονήσει διατριβή στην Α’ Λυκείου και διάφορες άλλες εργασίες. Και βέβαια εισαγωγικές εξετάσεις για τις σχολές μεγάλης ζήτησης.   Όσο κι αν προσπαθεί το Υπουργείο Παιδείας να ντύσει με μεταξωτές κορδέλες [ κατάργηση(;) προσευχής, παρελάσεων] τα μέτρα που προωθεί δεν μπορεί να κρύψει ότι στις επιδιώξεις του είναι το χτύπημα της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης, η απομαζικοποίηση της Λυκειακής βαθμίδας, μέσα απ’ τους ταξικούς φραγμούς, το πέταγμα της πλειοψηφίας των νέων μετά το Γυμνάσιο στην κατάρτιση και στη μαθητεία. Ο χώρος της κατάρτισης είναι πεδίο κερδοφορίας για το κεφάλαιο γιατί απαιτεί ελάχιστο κόστος επένδυσης και λειτουργίας και απαίτηση της Ε. Ε είναι να αυξηθεί η συμμετοχή των ιδιωτών και των εργοδοτών στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.   Αντιδραστικές ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα   των εκπαιδευτικών.        Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των καθηγητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το 2013 πέταξε στην ανεργία 10.000αναπληρωτές καθηγητές. Είναι αλήθεια ότι η σημερινή κυβέρνηση που ανερυθρίαστα κατεδαφίζει, ότι έχει απομείνει από εργασιακά δικαιώματα και σπρώχνει παραπέρα το λαό στην εξαθλίωση διδάχτηκε απ’ την προηγούμενη και τα βήματα τηςείναι πιο μελετημένα. ¨Έχει βέβαια ένα ατού που δεν είχαν οι προηγούμενες. ¨Έναν λαό απογοητευμένο και προσωρινά καθηλωμένο από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες που υπηρετούν άψογα το σύστημα και την κυβέρνηση και μια ρεφορμιστική αριστερά που υποτιμά τους εργαζόμενους και εξαντλεί την «επαναστατική» δράση της στις κινήσεις διαμαρτυρίας ή αποκάλυψης της κυβέρνησης..       Αξιοποιώντας λοιπόν, η κυβέρνηση τα ατού της διαμορφώνει ένα τοπίο στα σχολειά, ώστε οι εκπαιδευτικοί να βρεθούν το Σεπτέμβρη προ τετελεσμένων.(υπεραριθμίες –πλεονάσματα –αξεκαθάριστο τοπίο για τα σχολεία ειδικής αγωγής και τα τμήματα ένταξης. Η καμπάνα κτυπά για όλους μόνιμους και αναπληρωτές. Ταυτόχρονα προετοιμάζουν ένα μηχανισμό εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού που θα κρέμεται σαν δαμόκλεια σπάθη πάνω απ’ το κεφάλι του σε κάθε βήμα του.    ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ «Να σκύψουμε το κεφάλι, να αποδεχτούμε την νέα κατάσταση, ανακουφισμένοι που εμείς τουλάχιστον έχουμε δουλειά». Η στάση αυτή δεν φέρνει αποτέλεσμα. Αν η κινητικότητα, ακόμη και σε άλλο υπουργείο ή άλλο νομό ακούγεται «υποφερτό» την εποχή των 1.500.000 ανέργων, κανείς –εκτός από τη συλλογική αντίσταση – δεν εγγυάται ούτε τη μονιμότητα της θέσης. «Να εναποθέσουμε στις διάφορες επιστημονικές ενώσεις, την ευθύνη της διαπραγμάτευσης. Αυτές εξάλλου μπορούν να αρθρώσουν κι έναν βαρύνοντα επιστημονικό λόγο και επιχειρηματολογία». Προσπερνώντας το ερώτημα στην υπηρεσία ποιανού τίθεται η επιστήμη, θα σχολιάζαμε ότι βρισκόμαστε στη φάση της αναμέτρησης κι όχι της διαπραγμάτευσης με τον αντίπαλο. Τα ωραία λόγια και οι φαεινές έχουν κοντά ποδάρια. Να συσπειρωθούμε, να οργανωθούμε γύρω από τα σωματεία μας, να μην δεχτούμε τις νέες περικοπές θέσεων εργασίας αλλά να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε Μαζικούς Μόνιμους Διορισμούς, να διεκδικήσουμε αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς για όλους. Ωστόσο, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες καλλιεργούν κλίμα απογοήτευσης, αδράνειας, παραίτησης. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αφού εξάντλησε τη δραστηριότητα του στη συμμετοχή στον ψευτοδιάλογο του υπουργείου, αφού παρατηρούσε να ψηφίζεται ο νέος νόμος για τα ΕΠΑΛ, και να αποφασίζονται οι μειώσεις μαθημάτων στα Γυμνάσια ,αποφάσισε να καλέσει…… τους αιρετούς σε επαναστατική πράξη καταψήφισης των κενών και των πλεονασμάτων των σχολείων!!! ΣΥΝΕΚ, ΠΑΣΚΕ –ΔΑΚΕ, στην υπηρεσία της προώθησης των αντιδραστικών αλλαγών και στην εκπαίδευση. Αλλά και δυνάμεις που αναφέρονται στο κίνημα και στους εργαζόμενους υπολείπονται κατά πολύ των περιστάσεων. Συντηρούν το κλίμα αποκλιμάκωσης που δηλώνει έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εργαζόμενους και τις δυνατότητές τους, απαντούν στην επίθεση με προτάσεις νόμων ή με περιορισμένης απεύθυνσης ακτιβίστικες ενέργειες και σύμπλευση με ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ Είτε αποπροσανατολίζουν τον κλάδο καλώντας τον, την ώρα της αναμέτρησης για την προάσπιση των κατακτήσεων του, να ονειρεύεται το …άλλο σχολείο. Αυτές τις συνδικαλιστικές ηγεσίες καλούνται οι εκπαιδευτικοί να ξεπεράσουν και να πάρουν την κατάσταση στα χέρια του. Ζητούμενό μας είναι η συσπείρωση πάνω στην υπεράσπιση και διεκδίκηση μόνιμης και σταθερής δουλειάς. Είναι η συγκρότηση κοινού μετώπου εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών ενάντια στους ταξικούς φραγμούς, για δημόσια δωρεάν παιδεία. Αυτόν τον προσανατολισμό υπηρετούν και προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται οι Αγωνιστικές Κινήσεις . Η βαρβαρότητα των μέτρων θα πυροδοτήσει σίγουρα ξεσπάσματα οργής και αγανάκτησης όλων μας. Στο χέρι μας είναι να παλέψουμε τα ξεσπάσματα αυτά να μην πάρουν αδιέξοδες και ανώδυνες κατευθύνσεις.                                                                                                               Ιούνης 2016                             Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικων

Αφήστε τα σχόλια σας

Δημοσίευσε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
  • Δεν βρέθηκαν σχόλια