×

Μήνυμα

Failed loading XML...

   Η μετάλλαξη του ρόλου  των σχολικών συμβούλων στο πλαίσιο της αξιολόγησης. 

 

   Η ΕΛΜΕ Χανίων και η ΟΛΜΕ, έχουμε επισημάνει επανειλημμένα ότι η κακόφημη πλέον αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επισημαίνουμε στην εξώδικη δήλωση της ΟΛΜΕ προς τον Υπουργό Παιδείας:

  1. Το σχέδιο της αξιολόγησης συνδέεται άμεσα με το νέο σχολείο του ανταγωνισμού, της φτηνής κατάρτισης, της αποσπασματικής και επιφανειακής γνώσης, που θέλουν να δημιουργήσουν. Η προωθούμενη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα πλήξει την ίδια την ουσία του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, χειραγωγώντας τη συνείδησή του και υπονομεύοντας την παιδαγωγική ελευθερία και ανεξαρτησία του, που είναι βασικές προϋποθέσεις της ύπαρξης και λειτουργίας του Δημόσιου Σχολείου.
  2. Το πλαίσιο της αξιολόγησης που επιδιώκεται να επιβληθεί με το σχέδιο Π.Δ. ορίζει τον διευθυντή σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο ως κριτές που με τις εκθέσεις τους θα καθορίζουν τις τύχες και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Δίνοντας τέτοιες εξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης δημιουργούν τους όρους της από τα πάνω επιβολής, με αυθαίρετο και υποκειμενικό τρόπο, των εκπαιδευτικών επιλογών τους.
  3. Υπονομεύεται ο επιστημονικός ρόλος των σχολικών συμβούλων και επιδιώκεται αυτοί να μετατραπούν σε μηχανισμό ιδεολογικής επιβολής της κυρίαρχης εκπαιδευτικής άποψης και κριτή απολύσεων και μισθολογικής καθήλωσης των εκπαιδευτικών.
  4. Δημιουργείται μια κάθετη ιεραρχική δομή που καλλιεργεί κλίμα φόβου και ανταγωνισμού στο σχολείο και θρυμματίζει την υπάρχουσα συνεργατική κουλτούρα.

   Οι επιπτώσεις αυτές έρχονται να επιβεβαιωθούν από τη συμπεριφορά της κας Ραμουτσάκη προς το Σύλλογο Διδασκόντων και το Διευθυντή του ΓΕΛ Βουκολιών πριν καν εφαρμοστεί η αξιολόγηση. Όταν η Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου απειλεί όλο το Σύλλογο Διδασκόντων μαζί με το Διευθυντή ότι «θα τους κάνει να μην ξέρουν πού να σταθούν», αν τολμήσουν να καταγγείλουν την συμπεριφορά της,και συμπληρώνει «εξάλλου, ποιος θα σας πιστέψει;», τότε είναι φανερό ότι η μετάλλαξη που επιφέρει η αξιολόγηση στο ρόλο του σχολικού συμβούλου έχει συντελεστεί με μόνο με την «μυρωδιά» της αξιολόγησης. Όταν ο σχολικός σύμβουλος πουείναιεπιφορτισμένος με τη διασφάλιση καλού κλίματος μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στη σχολική κοινότητα, που οφείλει να  προάγει τη συνεργασία και να αντιμετωπίζει τυχόν προβλήματα με αντικειμενικότητα και αμεροληψία, μετατρέπετε μέσω της εξουσίας που του δίνει η «αξιολόγηση» σε χωροφύλακα, σε αλήστου μνήμης επιθεωρητή και απειλεί ολόκληρο σύλλογο, τότε γίνεται φανερό στον καθένα ότι και γι΄ αυτό, η αξιολόγηση ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.

   Καταγγέλλουμε την προαναφερόμενη συμπεριφορά της Σχολικής Συμβούλου και κάθε στάση που έρχεται σε αντίθεση με τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου και προσβάλλει το έργο και την αξιοπρέπειά μας ως δασκάλων.

   Καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να παραμένουν στο συμβουλευτικό και παιδαγωγικό τους ρόλο και να συνταχτούν μαζί με όλο τον κλάδο των εκπαιδευτικών. Να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10) για την Αξιολόγηση,  , συμμετέχοντας στην Απεργία-Αποχή της ΟΛΜΕ.

Αφήστε τα σχόλια σας

Δημοσίευσε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
  • Δεν βρέθηκαν σχόλια