×

Μήνυμα

Failed loading XML... attributes construct error Couldn't find end of Start Tag rss line 1 Extra content at the end of the document

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

 

Το ΥΠΑΙΘ για τη φετινή χρονιά δεν εξέδωσε τη συνήθη εγκύκλιο για τον ορισμό Υπεύθυνων Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών (ΥΣΕΦΕ) στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αντί γι' αυτήν υπογείως και σιωπηρά δίνει εντολές σε στελέχη της εκπαίδευσης να αφαιρούν από το υποχρεωτικό ωράριο των ΥΣΕΦΕ το 3ωρο που διαθέτουν οι συνάδελφοι από το υποχρεωτικό τους ωράριο για την ασφαλή, απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία των Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών, αν και από το νόμο αυτοί είναι υπεύθυνοι για τη συντήρηση, τον εφοδιασμό και τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων τους σε κάθε σχολείο. Σε κάποιες περιπτώσεις η ίδια τακτική ακολουθείται και για τους Υπεύθυνους των Εργαστηρίων Η/Υ (ΣΕΠΕΗΥ).

 

Αυτό το "κουτσούρεμα" και συνάμα η καταστρατήγηση του ωραρίου αρκετών ΥΣΕΦΕ και μερικών ΣΕΠΕΗΥ βρίσκει κάλυψη από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων, ο οποίος, αν και γνωρίζει την κείμενη νομοθεσία και τις ερμηνευτικές εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ, στη συνάντηση με το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Χανίων που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 10/12/2014, όταν συνεδρίαζε το ΠΥΣΔΕ, επέμεινε στην αυθαιρεσία της αφαίρεσης του 3ωρου από τους ΥΣΕΦΕ ή σε όποιο άλλο μέτρο θα έκρινε ο ίδιος σκόπιμο (sic) για την κάλυψη των κενών των σχολείων σε διδακτικές ώρες που δημιουργεί η πολιτική των μη διορισμών στην εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα επέμεινε σε μια διοικητική στάση πίεσης σε συναδέλφους να προσφέρουν στα σχολεία "εθελοντική εργασία", δηλαδή υπερωριακή απασχόληση και μάλιστα χωρίς αμοιβή ή και παρά τη θέλησή τους, προφανώς στοχεύοντας στο να εξοικονομηθούν χρήματα και διδακτικές ώρες και να καλυφθούν εκ των ενόντων τα κενά ελαχιστοποιώντας τις αναγκαίες προσλήψεις σε διδακτικό προσωπικό.

 

Πέρα όμως από τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα που  ρίχνονται στον καιάδα της λιτότητας και των περικοπών, σοβαρές είναι και οι συνέπειες για το ίδιο το μάθημα της Πληροφορικής και των Φυσικών Επιστημών, όπως διδάσκεται στο διαβόητο "Νέο Λύκειο". Αντί το ΥΠΑΙΘ να "αλφαβητίζει" υπολογιστικά στα εργαστήρια των σχολείων τους μαθητές και να προωθεί την εργαστηριακή εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, που άλλωστε είναι αναπόσπαστο κομμάτι τους (με τη ίδρυση εργαστηρίων όπου αυτά δεν υπάρχουν, την στελέχωση, εξοπλισμό και λειτουργική αναβάθμιση των υπαρχόντων, την εκπαίδευση του προσωπικού κλπ) επιχειρεί την κατάργησή τους υπονομεύοντας ακόμα και την ίδια την ύπαρξη των ΕΚΦΕ, γιατί αυτά απαιτούν δαπάνες που η κυβέρνηση ούτε θέλει ούτε μπορεί να δώσει, μιας και προτάσσει τα συμφέροντα του κεφαλαίου και ακολουθεί πειθήνια τις εντολές Ε.Ε.- Δ.Ν.Τ. διαλύοντας και με την υποχρηματοδότηση κρίσιμες κοινωνικές δομές (υγεία, παιδεία, ασφάλιση κλπ). 

 

 

Αυτή είναι μία μόνο πλευρά του ψευδεπίγραφου "Νέου Λυκείου" της αμάθειας, του κατακερματισμού και εργαλειοποίησης των γνώσεων, της στείρας παπαγαλίας και των αλλεπάλληλων εξεταστικών φραγμών, τελικά της φτηνής κατάρτισης-μαθητείας και των χορηγών που απαιτεί τον "εθελοντισμό", δηλαδή την απλήρωτη δουλειά και την υποταγή των εκπαιδευτικών, για να λειτουργήσει.

 

Φτάνει πια!

  • Απαιτούμε άμεσα να εφαρμοστεί ο ίδιος ο νόμος του ΥΠΑΙΘ για το ωράριο των ΥΣΕΦΕ που προβλέπει 3ωρο εργαστηριακών ασκήσεων ενσωματωμένο στο υποχρεωτικό ωράριο. Τα αντίστοιχα πρέπει να ισχύσουν και για τους ΣΕΠΕΗΥ.

  • Απαιτούμε άμεσα να διοριστούν εκπαιδευτικοί για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων. Είναι πρόκληση να πιέζονται συνάδελφοι να παίρνουν υπερωρίες παρά τη θέλησή τους, όταν υπάρχουν τόσες χιλιάδες άνεργοι πτυχιούχοι που αναζητούν δουλειά.

  • Διεκδικούμε τους αναγκαίους πόρους για τη γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης και των αναγκαίων υποστηρικτικών δομών της. Απαιτούμε να δοθεί το 5% του προϋπολογισμού για την Παιδεία κόντρα στην πολιτική της λιτότητας και των περικοπών.

  • Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που να χωρά όλους τους μαθητές, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη τη γνώση!

Αφήστε τα σχόλια σας

Δημοσίευσε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
  • Δεν βρέθηκαν σχόλια